28.06.2009

Ben de Larva Nakli Yaptım !

Daha önce larva nakline hiç yeltenmemiştim. Denememiştim bile diyemiyorum, çünkü, bu iş bana hem çok zor, hem de çok zahmetli gibi görünüyordu.
Zaten klasik yöntemlerle küçük koloniler elde etmek benim için yeterliydi. Hala da yetiyor, ama, "Ali Şekerli Yöntemi"ni gördüğüm zaman, "Aaaa ! Ne kadar kolay ! " dedim.
Larva naklinin avantajları beni bu çarpıcı ve kolay (!) yöntemi denemeye, uygulamaya zorladı:
1\ İlk iş olarak 2ml'lik enjektörlerden uygun tüpleri hazırladım. Çok güzel oldu. "Başlamak bitirmenin yarısıdır" derdi annem.

2\ Anasını değiştireceğim, 13 çerçevede çalışır gibi yapan bir kolonimiz vardı. Bu koloninin anasını "aldım". Saat:13.00

3\ Damızlık olarak kabul ettiğim koloniden larvalı bir çerçeve aldım. Çerçeveyi silkelemeden en genç, en iyi larvaları seçip, enjektörlere aldım.
4\ Herbirinde bir adet larva olan enjektörleri, boş bir çerçeveye tutturdum, telle bağladım.




5\ Larvalı enjektörleri, anasız bıraktığım koloniye verdim. Damızlık koloniden aldığım ve larva kaynağı olarak kullandığım çerçeveyi de bu koloniye verdim. Saat:15.00

Bu aşamaya kadar yaptığım hatalar dikkatinizi çekti mi? Ben bazılarının farkındaydım, benim için kaçınılmaz hatalardı.
Örneğin, anasız bıraktığım ve "başlatıcı"lık görevi yüklediğim koloniye, anasızlığını hissettirecek zamanı vermemiştim. Bu en önemli hatamdı. Hücre boylarını kısaltamamıştım.
Bari hücre tabanları enjektör ucuna gelene kadar itekleseydim hücreleri.

6\ Ayrıntılar önemlidir. Sanat ayrıntılardadır. Şeytan da periler de ayrıntılarda gizlenir.

Arılar, verdiğim larvalı enjektörlere, sıradan ve kirli enjektör muamelesi yapıp altı gün içinde tertemiz temizlemişler. Kendi çerçevelerinde de, benim verdiğim larvalı çerçevede de anamemeleri yapmışlar.
Çok noksanım var çok.
Aşamaları belgeleyecek fotoğraf makinam bile yok. Neyse ki telefonumda böyle bişey varmış, onu kullandım.
İstediğim gibi oynayacağım arılarım da yok; önce Sevgili Ortağım Hasan Topal'ı ikna etmem gerekiyor.

Sonuç olarak, ben yolu yarıladım: Larva nakline başladım.

Hiç yorum yok: